Ultra Ferradura Llucena

Ultraferradura Llucena / Lucena del Cid

Les carreres discorreran per la part nord, est i sud-est dels 138 km2 que té el terme municipal de Llucena a Castelló, el tercer més extens de la província i un dels més muntanyosos.

El principi de les dues carreres, discorren per una zona relativament propera a la població i la ultraferradura s'allarga fins a la falda del massís del Penyagolosa.

Els corredors, passaran a la ultraferradura65 des dels 350 metres d'altitud a la zona baixa del riu a la Penya-roja, fins als 1.370 metres de la Lloma Saltadora (caseta de Cabotilla), a prop dels peus de massís.

És a dir, hi ha més d'1 quilòmetre de desnivell entre la cota més baixa i la més alta, tot això dins el terme de Llucena.

Companys de la Ultra ferradura Llucena

Més informació i inscripcions ací.

ULTRAFERRADURA 65

Llucena 16 Setembre 2017

65 km i uns 3.300 metres de desnivell positiu (6.600 m desnivell acumulat), són les xifres a destacar de la distància llarga. Amb un recorregut majoritàriament per sendes, un 67%, i alguns trams de pista forestal per unir-los, es pot considerar una cursa dura, fins i tot per als corredors ben preparats segons els índexs IBP, no aconsellable per iniciar-se al món dels ultratrails.

Les sortides estan programades a la plaça d'Espanya, amb direcció cap a la zona recreativa de la badina, i pel camí de la Malvestida, es baixés fins a la part baixa de la Penya-roja (cota més baixa de la prova). Des del nivell del riu, es pujarà, passant pel mas Nou-solanes i Els planillasos, fins al Tossal del Morral, que és el primer cabezo que s'observa a la dreta de la carretera, només entrar en el terme municipal, després de creuar el pont de Figueroles.

La pujada té 370 metres de desnivell positiu, en tot just 2 quilòmetres. Un cop allà es planegés, fins al mes de Miralles, molt a prop del conegut mes de la parra, on estarà ubicat el primer avituallament. Després es dirigiran fins al mes del planter, més de Xiva i mes de Lliberato, per dese allà fer una baixada força ràpida, la baixada de les Fleixes, amb unes vistes espectaculars de les falçs del riu i de la població de Llucena.

Acaba la baixada al mas de Doret-Colau, per des d'allà, buscar el dipòsit d'aigua potable, i seguint per la pista del barranc de Casotes, fins al següent avituallament, a la cruïlla de les colatxes. Allí comença un de nou ascens fins al mes de Campredo de Dalt, es planeja fins al Campredo de Baix i després es baixa pel barranc del Bosc, fins a l'encreuament del camí de les Mosqueres, on es torna a pujar a les dues masies de les Mosqueres. Planejant fins al mes de Llidona, i travessant un barranc per una zona força tècnica encara que curta, s'arribés a la zona de la font de ENSAIA, per després pujar fins al Tossal de la Parra-Mariques, on a la cruïlla amb la pista de l' mes de la Parra-Fogenta, estarà ubicat el tercer avituallament, i d'allí fins al Pla de Talladures.

Aquest és el punt on es dividiran les dues carreres. La ultraferradura65, continués per la pista fins al mas de la Fogenta, mes de Collet de Baix, mes de Palanques, mes de Simo i mes de la Casanova.

En l'era d'aquesta masia estarà ubicat el quart avituallament, amb unes espectaculars vistes de l'antiga pedrera i el desaparegut Castellet de l'època ibera. Després d'una baixada molt tècnica, s'arriba fins al mateix llit del riu, i creuant-comença el tram més exigent de la prova, on en només 6 quilòmetres de distància, es cobreix un desnivell positiu de 820 m, amb percentatges de fins al 35% de desnivell en alguns trams, per arribar a la cota més alta de la ultra, 1.375 metres. Passant pel mas de Arminyà i el mas del Vincle, s'arribarà fins al cinquè avituallament, al mas de Bernús. Després a la pista de l'Polit, passant per la font Blanca i la masia del mateix nom, continua l'ascens brutal fins a la Lloma Saltadora.

Tot seguit, agafaran el camí de les Graes, antic camí que usaven els habitants de Llucena i de les masies, per peregrinar fins a l'ermitori de Sant Joan de Penyagolosa, en rogativa per demanar la tan anhelada pluja. Seguint el camí en baixada, arribessin a la pista del mas de l'Sabater i entrant cap a la Font Blanca, busquessin una altra vegada el mes de Bernús.

Allà hi haurà un altre avituallament, el sisè, i en un altre descens molt pronunciat, passant pel mas de la Fos, s'arribarà una altra vegada al llit del riu. Seguint la pista que voreja el riu, s'arriba a la zona del naixement del riu, on hi haurà el setè avituallament.

Des d'allà es dirigiran a buscar la senda que arriba fins al mes d'Olaria, una altra pujada brutal amb 530 metres de desnivell positiu en només 4 km escassos. Passant pel barranc de la Font Podrida, la masia de Valentina i el Peregrinet i la pujada fins al mes de Olaria (1.140 m altura).

Després de planejar una mica, es baixés fins al paratge de la costa, per la zona de l'antiga escola, i pel planter, pujaran els últims metres de l'etapa de la volta ciclista a Espanya 2016, arribant a l'era on va estar situada la meta. Allà hi haurà el vuitè avituallament, amb unes magnífiques vistes per acompanyar-lo.

Creuant el mes de la costa, aniran a buscar la baixada del mas de Saranto, pel barranc de la mola, i per aquesta baixada bastant tècnica, arribessin fins al mes de Bartoll, creuant-, i seguint la sendera del barranc del Gorgàs, per el mes de Segon, sortiran al pla de Carabaces, on l'Excma. Diputació de Castelló, va habilitar una zona de pàrquing per a la tornada 2016, dins de l'antic pas pecuari.

Creuant la zona de pàrquing i l'única vegada que es creua una carretera, arribessin al novè avituallament, després de creuar el pont del Toll de la Font o del mas d'Hilario. Des d'allà es dirigiran fins al poble per la bonica i condicionada ruta dels molins d'aigua. La meta estarà ubicada a la plaça d'Espanya de la localitat.

ULTRAILFERRADURA 33

Llucena 16 Setembre 2017

Una distància més curta per iniciar-se.

32 km i 1512 metres de desnivell positiu (3.024 metres acumulats), tot i ser pràcticament la meitat de la ultraferradura, són xifres a tenir en consideració. I és que el 80% d'aquesta prova comparteix el recorregut amb la seva germana gran. Concretament, el traçat és idèntic fins al pla de Talladures on se separen (24 km).

A partir d'aquí, els participants de la trail, baixaran per la pista del barranc de Casotes fins a la cruïlla de Colatxes on hi haurà avituallament, i desviant-se a la dreta pujaran pel mas de les Colatxes i el Bassot de la Selleta, per sortir a la pista de l'Atalaia, creuant-la, seguiran fins al mes de Solanes.

Des d'allà baixaran fins al mas de les Figueres, i al llit del riu, per agafar l'itinerari de la Ruta dels Molins i arribar fins al pont del mes d'Hilario, on està l'últim avituallament compartit també amb la ultraferradura. Sortint d'allà i seguint la Ruta dels Molins, fins meta.